Parkování (takto to budu nazývat i nadále).Termín, vhodný spíš pro auta. Zde je tím myšleno umístění, seřazení lokomotiv / vlaků do jednoho bloku, bez spřažení. Nemáme-li nějaké jiné vhodné prostory, depo, lokomotivní stání, přijde tento fígl vhod.
K dispozici je to ovšem pouze ve verzi 9 Gold.
V
přiloženém
layoutu lze vše prohlédnout,vyzkoušet. Verze 9 Gold A4.
Tady bych chtěl upozornit všechny uživatele nižších
verzí, že i vyšší verzi lze nainstalovat a v demoverzi snadno prohlížet.
Parkování je v základu obdoba najetí vozidla do bloku, kde už nějaké vozidlo je. To je běžné Spojování. Taková klasika je najetí lokomotivy na stojící vozy. Při vjetí mašiny do bloku, obsazeného vozy, se objeví mezi loko a vozy malý červený trojúhelníček. Přijde-li povel pro spřažení, trojúhelníček zmizí, mašina se připojí k vozům. Odpojení je možné, ale vždy jen na jednom místě.
Vozidla v bloku při Spojování.
Při Parkování je to trochu jinak. Trojúhelníček se objeví také, je však modrý a ke spojení nedojde. Loko / vozy stojí odděleně. Zde třeba podotknout, že takto Parkovat je možno lokomotivy, ale i vlaky. Třeba několik motoráků, celé vlaky, je to omezeno jen délkou použitého bloku.
Vozidla v bloku při Parkování.
Je jasné, že odjet lze jen s krajní lokomotivou / vlakem, u parkování je doporučeno odjetí ve stejném směru, kterým se do bloku vjíždělo. Jde o známý princip, nazývaný FIFO (First In, First Out), tedy první dovnitř, první ven. Jak snadno zjistíte, opačným směrem to nefunguje korektně. Jen pro jistotu. Napřed vjel zprava Taurus, pak Brejle Najbrt, poslední Brejle zelené. Při odjezdu nejprve Taurus vlevo, pak Brejle Najbrt, poslední Brejle zelené. Vše směrem doleva.
A teď, jak na to ...
Stav "před akcí". Bloky s loko musí být obsazené (červené).
Nejsou-li, nastavíme přes okno Řízení provozu.
Bloky ovšem mohou být uspořádány libovolně ...
Parkování vyžaduje splnění několika okolností, podmínek, parametrů, které musí být pro správnou funkci nastaveny.
Vjezd, vstup do bloku
Odjezd, výjezd z bloku
Nastavení Pravidel / Rules.
Vzorec u Brake Markeru. Obdobný je i u Stop Markeru.
Stav "po akci".
Lze to shrnout do pár řádků ...
A můžeme Parkovat ...
Mezeru mezi první a druhou mašinou určuje poslední položka vzorce v Markerech (zde 8).
Mezeru za druhou a dalšími, pak stanoví pravidlo Zarovnání v cílovém bloku = 8 (zde rovněž 8).
Dalo by se říct, že Parkování je věc zbytečná, která lze nahradit běžným vstupem do obsazeného bloku. Tam ovšem není možno stejným způsobem, jako při Parkování, použít víc, jak dvě soupravy. Jakmile vjedeme se třetí, stávající dvě se spojí (myšleno softwarově, v TC). Rovněž se neprovádí žádné automatické posouvání ke kraji bloku. Parkování prostě pár výhod má.
V přiloženém layoutu lze vše prohlédnout,vyzkoušet. Jen upozorňuji, že Simulátor zde nefunguje zcela korektně. Umí správně nastavovat jen Indikátory a jak se do toho zamíchají Flagmany, není to ono. Projeví se to např. tím, že blok nemusí svítit, jako obsazený a pod. Při připojeném kolejišti je to ovšem vše OK. A pozor! Verze je 9 Gold A4. Silver, ani nižší verze nestačí. Jo, parkování je holt jen pro "horních deset tisíc".
"Autorská slepota" (vše je naprosto jasné, ale jen autorovi) ovšem platí i pro tento článek. Klidně se ozvěte, rád pomůžu, do článku dopíšu, dovysvětlím, upřesním. Když tak koukám na ten Souhrn, nechápu, jak jsem se s tím mohl babrat skoro dva týdny. Že by to bylo způsobem popisu v origo manuálu?
Na začátek
článku
LokoPin
13.05.2019
13.04.2022
Poslední
editace