Chystal jsem se na to asi 50 let. Spustilo se to tím, že mám místo, chuť a nemožnost dělat to, co jsem dělal dřív (muzika, sport, ryby atd.). Píšu to jen proto, že jsou to dost podstatné předpoklady. Alespoň pro mne, i když někomu stačí pouze nadšení (a šikovnost a trpělivost a nápaditost a…). Takové modeláře upřímně obdivuji (výroba točny panem Janem Houmrem Vackem je toho názorný příklad /původní článek už jsem nedohledal/ nebo ukázková nápaditost, s kterou se setkáte při popisování výroby některých komponentů autora TRAINMANIA na jeho stránkách, to je nádhera).

    Já měl na začátku pár lokomotiv (foto), hromadu plechových kolejí, výhybek nejrůznějšího provedení, křižovatky, včetně speciálních kolejí (rozpojovače, kontaktní, přerušovací atd.), všechno Zeuke a trafo (FZ1). Pak ještě napáječ vlastní výroby (pulzní, aut. rozjezd-dojezd, el.jištění ss i stř.). Představoval jsem si to tak, že trochu (málo) přikoupím a začnu pomalu stavět. Tak jsem začal shánět informace na internetu (nádherný vynález) i v reálu. První šok byl seznámení s profilovými kolejemi. Na těch to asi musí jezdit. Pár jsem jich koupil. Musím je přece otestovat. Pak jsem viděl v krámu pěknou a celkem levnou mašinu (Taurus), tu přece taky musím vyzkoušet. Doma jsem posadil Tauruse na nové koleje a pár nových výhybek a bylo to jasné. Rozdíl oproti starým mašinám, starým kolejím a hlavně starým výhybkám je nesrovnatelný. Vyzkoušejte a uvidíte. Druhý šok mě čekal při prvním kontaktu s digitálním ovládáním, které jsem napřed opět prozkoumal na internetu, a pak jsem se jel podívat do Vinoře u Prahy. Nezávislé ovládání lokomotiv, rozjezdy a dojezdy mi zase učarovaly, a to jsem toho ve Vinoři mnoho neviděl, neboť navzdory informacím na jejich stránkách, měli zrovna téměř vše mimo provoz. Takže takové věci, jako jízda ve smyčce, jízda proti sobě, řízení počítačem atd. jsem znal pouze z internetu. Ale stačilo to k tomu, abych odjel se StartSetem 100 od fy Lenz a s Taurusem a s T679 (ty jsem vzal sebou), do kterých mi na místě nainstalovali dekodéry (zdarma). Že jsou také jiné firmy, jiné systémy, jsem v té době nevěděl, a tak jsem se stal příznivcem fy Lenz vlastně náhodou. Naštěstí to zřejmě nebyla až tak špatná volba. Doma jsem provedl první pokusy s digitálem, a to zcela bez problémů. A už se to všechno rozjelo.

Menu

LokoPin    28.8.2006, Písek